Na koľkých predajných platformách v súčasnosti predávate svoje produkty? Je jednou z nich aj stránka obchodu Facebook ? Ak je vaša odpoveď nie, zaujíma ma prečo. Existuje totiž hneď niekoľko dôvodov, prečo predaj prostredníctvom Facebooku dáva zmysel:

  • Facebook obchod je zadarmo a získate ním dostatočne komplexnú platformu na predaj tovaru pre vaše začiatky
  • Nutne nepotrebujete e-shop, ktorým by ste zastrešili prevádzku obchodu (E-shop je vždy lepšie mať ako nemať a nakoniec sa bez neho aj tak nezaobídete, ale nutne ho hneď na začiatku nepotrebujete).
  • Obchodnú činnosť môžete kompletne prevádzkovať cez Facebook
  • Zamestnanci s prístupom na internet tam trávia veľkú časť pracovných dní. Mnohí tento čas využívajú práve na nákupy.
  • Na FB obchod môžete pridať neobmedzený počet produktov, a takmer vždy bude rýchly a stabilný
  • Môžete usporiadať svoje produkty do zbierok a kategórií ako na vašom webe
  • Môžete komunikovať so zákazníkmi priamo prostredníctvom FB stránky
  • Máte k dispozícii štatistiky o predaji, návštevách a ďalších údajoch
  • Máte možnosť zobraziť svoje produkty na Facebook Marketplace. Tým získavate prístup k veľkému kúpychtivému publiku potenciálnych zákazníkov.

Čo je to facebook obchod?

Určite ste si všimli, že na mnohých firemných stránkach Facebooku môžete nájsť kartu s názvom „Obchod“. Po kliknutí sa vám zjaví prostredie nie nepodobné ponuke produktov v e-shopoch. To preto lebo to z časti e-shop naozaj je, resp. predajná platforma (Čosi ako amazon alebo e-bay v menšom). Na podstránkach používatelia vidia vašu ponuku produktov a majú možnosť ich jednoducho zdieľať či nakupovať.

Je nutné mať facebook obchod, ak už mám vlastný e-shop?

Na facebook obchod by sme primárne nepozerali ako na náhradu bežného e-shopu, z môjho pohľadu ide skôr o jeho doplnok a potencionálne silný predajný kanál na mieste, kde relatívne ľahko viete osloviť veľké množstvo potencionálnych zákazníkov. Ak to pre vás má zmysel, nie je dôvod ochudobňovať seba a svojich zákazníkov o túto praktickú možnosť. Prepojenie s e-shopom v rámci logistiky je však trošku zložitejšie ako sa môže zdať. A na to aby ste mohli merať konverzie v rámci združených analytických nástrojov je tiež cesta, hoci už vyžaduje istú zručnosť – Viac nižšie v sekcii, ako založiť facebook obchod.

Chcem facebook obchod, aké sú podmienky?

Ak chcete začať predávať na Facebooku, musíte mať založenú firemnú stránku na Facebooku (Vyššie môžete nájsť návod ako ju viete založiť). Ako ďalšia podmienka je, že na firemnej stránke musíte mať minimálne 2000 likes a sledovateľov. (Podmienky sa časom mierne uvoľňujú, základom bude však vždy splniť čas odoslania a dodania objednávky)

  • Založený Osobný účet na facebooku
  • Založenú firemnú stránku na facebooku
  • Minimálne 2000 Likes na stránke
  • Musíte predávať fyzické produkty (nie služby či software na sťahovanie)
  • Súhlasiť s podmienkami zmluvy s obchodníkmi
  • Produkty musíte odosielať do 3 dní od prijatia objednávky
  • Zákazník musí obdržať produkt do 10 dní

Ako založiť facebook obchod?

Ak ste schopný splniť vyššie uvedené podmienky, môžete si založiť FB obchod. Najprv je nutné povoliť obchod na vašej FB stránke. Po povolení funkcie obchodu je možné na stránke sprístupniť facebook obchod. Môžete nahrať alebo uviesť svoje portfólio produktov na liste produktov priamo v prostredí FB obchodu. Po kliknutí sa produkty správajú presne ako na bežnom e-shope, máte možnosť rozkliknúť podstránku produktu s detailným popisom vlastností či parametrov. Produkt je tiež možné vložiť do nákupného košíka a následne zaplatiť buď online  (V prípade pokladne tak bude používateľ presmerovaný z vášho facebook obchodu na váš web). Väčšina malých predajcov nahráva portfólio produktov manuálne (jeden produkt po druhom), hoci je tento zdĺhavý proces možné výrazne urýchliť prostredníctvom technologických riešení (Vytvoriť produktový feed / product feed). Ten pomáha predajcom automatizovať a synchronizovať parametre produktov medzi e-shopom na webstránke a FB obchodom (Produkty, ceny, varianty, objednávky a tiež stav zásob). Ak máte na výber málo produktov, môžete to urobiť ručne, ale vo všeobecnosti odporúčame zaviesť produktový feed, nakoľko ide o výraznú časovú aj finančnú úsporu. Pomocou produktového feedu sa tiež predchádza chybovosti, ktorá je v jeho prípade prakticky nulová.

  • Ako vytvoriť Facebook obchod (detailný návod)
  • Výhody a nevýhody Facebook obchodu
  • Ako vytvoriť produktový feed pre Facebook obchod