Pokiaľ chcete budovať komunitu na Facebooku, tak máte dve možnosti. Buď si založíte skupinu (facebook group). Alebo stránku (facebook page). Skupiny na facebooku sa prevažne používajú na aktivity a komunikáciu v rámci komunity a pre komunikáciu skôr nekomerčného charakteru, zatiaľ čo facebook stránky viac na komerčnú komunikáciu. Z biznisového hľadiska vás preto ako prezentačný kanál primárne zaujíma najprv založenie Facebook firemnej stránky. Ako na to sa dozviete v našom návode. Nezabudnite, že na to aby ste si mohli založiť firemnú stránku na facebooku, musíte mať založený osobný facebookový profil.

Návod:Ako založiť firemnú stránku na facebooku (4 kroky)

1. Kde a ako začať?

  • Choďte na facebook.com/pages/create. Ak chcete začať, musíte byť prihlásení do svojho osobného účtu Facebook A mať ho samozrejme založený.

Skalindam radí: Netreba sa obávať, že by vaše osobné informácie boli na firemnom účte vyzradené. Informácie osobného facebook účtu sa totiž na vašej novej firemnej stránke nebudú zobrazovať.

  • Vyberte typ stránky, ktorú hodláte vytvoriť: Spoločnosť / značka alebo Komunita / verejná osobnosť
  • Zadajte podrobnosti o svojej firme.

2. Vytvorte si užívateľské meno firemnej stránky

  • Vaše používateľské meno pomáha ľuďom nájsť vás na Facebooku. Kliknite na Vytvoriť stránku @Meno používateľa. (Môže mať dĺžku až 50 znakov.)

Skalindam radí: Vyberte názov stránky, tak aby bol čo najviac vhodný pre vyhľadávanie. Vo väčšine prípadov to bude vaša značka. Pokiaľ je to možné, použite konzistentné užívateľské meno, ktoré používate aj na iných sociálnych sieťach.

3. Pridajte tlačidlo s výzvou na akciu (Call-to-action button)

Tlačidlo s výzvou na akciu poskytuje ľuďom rýchly a ľahký spôsob, ako napríklad nakupovať vaše služby či výrobky alebo inak komunikovať s vašou firmou (nakupovať, získať info o firme, stiahnuť aplikáciu, rezervovať termín či hrať hru). Kliknutím na tlačidlo Pridať pod titulnou fotografiou ho máte nastavené v priebehu minútky. Následne si už len vyberiete typ akcie, prípadne kam má tlačidlo po prekliku viesť užívateľa. Veľmi jednoduché, nie?

4. Skontrolujte si nastavenia firemnej facebook stránky

V nastaveniach vašej facebookovej stránky máte pod kontrolou kto čo uvidí, a tiež čo sa na vašej stránke nachádza a zobrazuje, ale aj samotný status vášho účtu. Nastavenia si zbežne prejdite a uistite sa či rozumiete najmä nastaveniam ochrany osobných údajov a zabezpečenia. Zbytok sú viac či menej užitočné nastavenia ako obmedzovanie užívateľov podľa krajiny, veku, či prepájanie účtov s účtami na iných sociálnych sieťach. Možností nastavení je naozaj mnoho, dokonca sa priebežne dopĺňajú. Preto o nich v budúcnosti napíšeme určite viac.

To je všetko! Vaša firemná stránka je nastavená a pripravená na používanie