Ako vybrať kvalitného SEO špecialistu?
Viete čo je to SEO a tiež, že SEO špecialista vám môže výrazne zvýšiť návštevnosť vašej web stránky. A ako ste sa mohli dozvedieť na stránke SEO konzultant , dokáže toho oveľa viac. Povedzme, že máte záujem o jeho služby a vyplynie prvá otázka. Ako vybrať toho správneho? Chcete predsa, aby ste za svoje investované peniaze dosahovali výsledky. Z môjho pohľadu by kvalitný špecialista na SEO mal mať určité schopnosti a vlastnosti na základe ktorých vzniká predpoklad, že ide o fundovaného odborníka.
Kvalitný SEO špecialista má skúsenosti a rád sa s nimi pochváli
Kvalitný SEO guru má skúsenosti z rôznych odvetví online marketingu, a vďaka tomu má prehľad o možnostiach a obmedzeniach aplikácie jednotlivých riešení vo vašom segmente. V SEO optimalizácii platí, že riešenie na mieru je vždy lepšie ako rovnaké balíčkové SEO návody pre všetky weby rovnako. A to je hlavný rozdiel medzi skúseným a začínajúcim SEO špecialistom. Ten menej skúsený bude aplikovať rovnaké stratégie pre všetky webstránky. Hľadajte konzultanta, ktorý vám dokáže poskytnúť referencie či prípadové štúdie akú môžete nájsť nižšie.
Prípadová štúdia: Zo 154 na 60 000 návštev na webe za mesiac
Kvalitný SEO špecialista rozširuje svoje vedomosti a má všeobecný prehľad o online marketingu
Odborník musí poznať obmedzenia a úskalia optimalizácie, ale zároveň musí ovládať aj technické pozadie a prípadne nasmerovať programátora webu správnym smerom. A ak má prehľad o tom ako fungujú postupy a aké možnosti ponúka napríklad výkonnostný marketing, máte o starosť menej, pretože nebude tápať pri koordinácii napríklad s PPC špecialistom. Kvalitný SEO odborník sa preto zaujíma aj o iné oblasti marketingu.
Svoje riešenia kriticky testuje
Nikto z neba učený nespadol a tak ako celý svet aj optimalizácia pre vyhľadávače sa časom vyvíja, menia sa trendy, technické štandardy a smerovanie trhu. Ak váš SEO špecialista je priebežne vzdelávaný v tématike a zároveň svoje zistenia kriticky testuje je to skvelý predpoklad do budúcnosti. Totiž návštevnosť, a výsledky čo ste vybudovali nemusia trvať navždy. Treba vedieť reagovať a vychádzať z analýz.
Je otvorený a zapálený pre vašu vec
SEO optimalizácia a budovanie organickej návštevnosti je dlhodobá spolupráca a je založená na vzájomnej dôvere. Obojstranná otvorenosť a spokojnosť je preto na mieste. Kvalitný SEO špecialista chce chápať vaše potreby a očakávania, a má záujem ich plniť, zároveň vám ale nepritaká na všetko a nechce vás ohurovať sľubmi. ( Ak svoje tvrdenie nevie podložiť argumentom, veľmi pravdepodobne tápe)
Komunikuje zrozumiteľne a vyžaduje participáciu
SEO špecialista pracuje s obsahom vašej webstránky. Na to aby svoju prácu robil dobre potrebuje relevantné zdroje informácií. Preto nevyhnutne musí priebežne komunikovať s objednávateľom, alebo s niekým, kto je schopný poskytnúť mu kvalitné a pravdivé informácie. To znamená, že vám bude klásť otázky, na začiatku množstvo, neskôr len občas. Čím lepšie pochopí problematiku vášho segmentu, tým lepšie pre vás. Na základe získaných informácií totiž upravuje SEO stratégiu a jej zameranie. Zároveň tieto informácie tlmočí svojmu tímu kreatívnych kolegov, ktorí budú podľa zadania pracovať na vašom novom obsahu.